Subscribe for a free infosession and find out how to become a Great Place to Work®!
MENU

Medewerkersbevraging om de bedrijfscultuur in kaart te brengen

Onze missie

Door de bedrijfscultuur in kaart te brengen door de ogen van de werknemers, willen we de employee experience verbeteren en ervoor zorgen dat ze trots zijn op hun werk en bedrijfscultuur.

Om dit te bereiken ondersteunen we zoveel mogelijk Belgische organisaties bij het creëren van een organisatiecultuur binnen welke medewerkers zich gewaardeerd voelen en kunnen rekenen op vertrouwen en aanmoediging om zich zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Want een positieve employee journey bouwt mee aan een Great Place To Work® For All™, en dat is goed voor de organiatie, de mensen en de wereld.

Onze geschiedenis

 

1980 - 1990

Great Place To Work begon met een verrassende ontdekking. In 1981 kregen de zakelijke journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz van een uitgever in New York de opdracht om een boek te schrijven met de titel 'The 100 Best Companies to Work for in the US'. Hoewel ze twijfelden of ze daadwerkelijk 100 geschikte bedrijven zouden vinden, gingen ze akkoord en begonnen aan deze opdracht. Deze zoektocht leidde tot meer dan 25 jaar onderzoek naar geweldige werkplekken, de erkenning en het bevorderen ervan. Het belangrijkste inzicht uit dit uitgebreide onderzoek? Dat het creëren van een geweldige werkplek niet afhankelijk is van een pakket aan voordelen, programma's of praktijken, maar van het opbouwen van kwaliteitsvolle relaties en een sterk personeelsbeleid op de werkplek. Relaties die worden gekenmerkt door vertrouwen, trots en kameraadschap.

1990 - 2000

Deze inzichten leidden uiteindelijk tot de oprichting van het Great Place To Work®-instituut. Wereldwijd begonnen bedrijfsleiders de modellen en methodologie van het instituut te gebruiken, omdat ze deze beschouwden als een waardevolle manier om hun bedrijfscultuur in kaart te brengen, geweldige werkplekken te meten en te creëren. In 1997 bundelden FORTUNE (in de Verenigde Staten) en Exame (in Brazilië) samen met de onderzoekstak van het instituut hun krachten om de eerste wereldwijde ranglijsten op te stellen onder de naam ‘100 Best Companies To Work For’.

2000 - 2018

In 2002 wees de Europese Commissie Great Place To Work aan om in 15 Europese landen een door de overheid gefinancierde competitie op te zetten met een lijst van ‘Best Companies’. Dit initiatief maakte deel uit van haar strategie om in heel Europa succesvolle bedrijven, aantrekkelijke werkplekken en welvarende economieën en gemeenschappen te bevorderen. Great Place To Work breidde geleidelijk uit naar 45 landen wereldwijd, waaronder België in 2003, en bleef in de daaropvolgende jaren groeien.

Vandaag Vandaag de dag werkt het Great Place To Work-instituut samen met veel van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven wereldwijd om geweldige werkplekken te creëren, te bestuderen en te erkennen. Elk jaar werkt Great Place To Work samen met meer dan 10.000 organisaties, wat voor een bevraging van meer dan 10 miljoen medewerkers inhoudt. Deze samenwerkingen verrijken voortdurend onze unieke expertise, waaronder benchmarking voor werkplekken in verschillende sectoren en toegang tot best practices. Onze Best Workplaces™ lijsten worden wereldwijd gepubliceerd door vooraanstaande media. Door direct advies te combineren met media-aandacht, helpen we bedrijven hun bedrijfscultuur aan te pakken en zo een betere samenleving te creëren.

 

GPTW team België

Great Place To Work België

In 2002 presenteerde de Europese Commissie haar plannen om via Great Place To Work goed werkgeverschap in heel Europa te stimuleren. De Belgische afdeling werd in 2003 opgericht in samenwerking met Vlerick Business School. Met een duidelijke missie: zoveel mogelijk organisaties ondersteunen om een Great Place To Work For All te worden.

Wil jij een van hen zijn? Wij kijken ernaar uit om met jou samen te werken!

Leer het team kennen!

Maak kennis met onze klanten